19 грудня 2018, середа

Унікальний контент та тематичні особливості онлайн-ЗМІ Кропивницького

Дві третини новини топових кропивницьких онлайн-ЗМІ є передруківками, опрацьованими прес-релізами, офіційними заявами, повідомленнями чи Фейсбук-постами. Про це свідчать результати точкового дослідження 5 відомих новинних сайтів обласного центру, які цього разу досліджувались як на предмет унікальності контенту так і на його тематичне спрямування. Вже традиційно до переліку ЗМІ, що вивчались в період з 8 по 14 жовтня, потрапили видання «Гречка», «Перша електронна газета», «Точка доступу», «Центральноукраїнське бюро новин» та «Без купюр».

       

Перші по культурі

 

Лідерами за кількістю новин, що висвітлюють питання культури виявилось видання «Гречка». Зі 100 проаналізованих матеріалів 18 стосувались саме цієї тематики. До улюблених тем також потрапили «кримінал/надзвичайні події» – 19 новини, а також так звані «комунальні новини» – 18 повідомлень на тему перекриття доріг, відключення водопостачання та подібного. Зауважимо також, що видання стало флагманом у висвітленні теми економіки та реформ. Зважаючи на те, що даному питанню було присвячено лише 7% проаналізованих текстів, у інших кропивницьких ЗМІ дані показники виявились на порядок меншими.  

Що ж до унікальності контенту, тут «Гречка» тримає марку. Попри щоденну наповненість стрічки новин на рівні 25-35 текстів, 42% досліджених нами матеріалів були унікальними та власне створеними на основі зібраної журналістами видання інформації.

 

Головне – унікальність

 

Незважаючи на те, що серед інших топових кропивницьких ЗМІ інформаційна агенція «Центральноукраїнське бюро новин» є чи не наймолодшою, видання впевнено тримає планку лідерства за показником продукування унікального новинного контенту. Зі 100 проаналізованих в рамках дослідження новин, що були опубліковані на сайті агенства, 58 виявились авторськими. Однак, зважаючи на те, що стрічку новин видання наповнюють не лише власні журналісти бюро, а й газетярі «Кіровоградської правди», «Україна-центр» та «Народного слова», які також входять до мережі видань агенції, створення такої кількості унікальних текстів є цілком прогнозованим результатом. Зауважимо також, що журналісти «CBN» освоюють відеоформат, а сама агенція нещодавно отримала ліцензію на мовлення в цифровому телевізійному форматі у Кропивницькому й Олександрії. Тож очікувати на зростання конкуренції модна й телевізійному просторі Кіровоградщини.

Однак повернемось до власне онлайн-новин. Серед улюблених тем видання – кримінал/надзвичайні події, соціалка та новини, пов’язані з місцевою владою. За охопленням  останньої тематики видання, до слова, є лідером з проаналізованих нами сайтів.

 

Кому надзвичайних подій?

 

«Перша електронна газета», котра наразі переживає певний кадровий дефіцит, не надто радує своїх читачі авторськими новинами. Лише п’ята частина проаналізованого контенту видання виявилась унікальною. Більшість же текстів стосувались тематики кримінальних чи надзвичайних подій. Цьому напрямку журналісти приділили увагу в третині опублікованих новин.

Варто однак зауважити, видання від початку свого створення позиціонувало себе як онлайн-ЗМІ газетного типу з акцентом на аналітику, публіцистичні матеріали та розлогі статті. За останні роки ця специфіка дещо розмилась, доєднавши «ПЕГ» до топових новинних сайтів Кропиницького. Однак наразі, судячи з тенденцій літа-осені 2018 року, «Перша електронна газета» повертається до задуманого формату, закладено в самій назві ЗМІ.

 

Не забуваючи про війну

 

Видання «Точка доступу», яке також останнім часом не надто активне в наповненні стрічки новин авторськими текстами, таких виявилось трохи менше чверті, тим не менш має свою чітку специфіку. Серед ЗМІ, що потрапили до нашого дослідження, саме журналісти даного видання приділяють найбільшу увагу питанню війни на сході країни, а також волонтерству і кримському питанню. Хроніки з фронту, повідомлення про обстріли та ситуацію на лінії розмежування стали обов’язковим атрибутом щоденного новинного полотна медійників.  Багато уваги приділяють журналісти й кримінальній хроніці та надзвичайним подіям, що останнім часом почастішали в області.

Цікаво, що серед  загального числа новин, знайшлось місце й темі релігії. Враховуючи, що наше дослідження проводилось до активного обговорення у ЗМІ питання Томосу, новини на тему релігії з’явились лише у двох виданнях, причому найбільше саме у «Точки доступу» – 2 матеріала зі 100 досліджених.

 

Антикорупційне ЗМІ

 

Антикорупційна тематику новин є однією з головних «фішок» видання «Без купюр», яке в даному аспекті значно випереджає конкурентів з топ-5 онлайн-ЗМІ Кропивницького. Зі 100 проаналізованих під час проведення дослідження новини 16 стосувались саме даного напрямку, ще 26 – соціальних тем, 23 криміналу та надзвичайним подіям. Незважаючи на свою специфіку, видання не цурається не надто популярних тем. Так, «Без купюр» виявилось одним з двох сайтів, у яких в стрічці новин можна було побачити тексти на тему релігії та екології.

Стосовно унікальності контенту, то тут журналісти тримаються в середині нашого рейтингу з показником 33 унікальні новини зі 100.

 

Підсумки

 

Загалом, як і було наголошено на початку, лише 35% новин найпопулярніших онлайн видань Кропивницького є унікальними текстами, створеними саме журналістами даних сайтів. Показник можна назвати некритичним та, загалом, близьким до середнього по Україні. Однак зробити висновки з того варто.

Що ж до улюблених тем, то тут все більш менш прогнозовано: на першому місці кримінал і надзвичайні події, на другому – соціальна тематика, на третьому – комунальні новини. Підбираються до лідерів повідомлення про роботу місцевої влади та культура. А от майже майже не представленими залишились теми екології, релігії та шоу-бізу – менше 1% новин від загальної кількості досліджених. Поступово набирає популярності новини пов’язані з політичною діяльністю на території області та міста. Однак ці новини, зачасту, є добре, а інколи й не надто, прикритою джинсою, якої з наближенням виборів, очевидно, з’являтиметься все більше.

 

 

 

Павло Лісниченко, регіональний представник ГО “Інститут масової інформації” у Кіровоградській області

 

 

Даний матеріал підготовлено в рамках проекту

«Розвиток відповідальних інтернет-ЗМІ», що реалізується ГО «Інститут масової інформації» за підтримки Міністерства закордонних справ Чеської Республіки.

Інформація та погляди, висловлені в даному матеріалі, належать автору та не обов’язково відображають офіційну думку Міністерства закордонних справ Чеської Республіки.

 

Унікальний контент та тематичні особливості онлайн-ЗМІ Кропивницького
Оцінити цей запис

Коментарі

Додати коментар

Ваш e-mail не буде опублікований